12.3.2018

Energiamittaus suoraan virransyötöstä:
Virtamuuntaja jännitehaaroittimella

WAGOn suurvirtaliittimeen (285-150) on nyt saatavilla yhteensopiva virtamuuntaja jännitehaaroittimella (855-501/150-000). Pienessä tilassa voidaan toteuttaa helppo energianmittaus.

Sähköenergian kulutusarvojen mittaaminen suoraan kytkentäkaapin virransyötöstä ei ole koskaan ollut näin helppoa: Poikkipinta-alan 50 mm2 johtimia varten oleva tyypin 285-150 suurvitaliitin voidaan nyt varustaa uudella jännitehaaroittimen sisältävällä virtamuuntajalla.

Tilaa säästävä ratkaisu
Virtamuuntajan ja jännitehaaroittimen yhdistelmällä on sama 20 mm:n leveys kuin suurvirtaliittimellä, eikä se tarvitse lainkaan lisätilaa kytkentäkaapissa. Liittämällä se suoraan liittimen siltapaikkaan on asennus helppoa ja nopeaa. Virtamuuntajassa on muuntosuhde 1 A ja se täyttää tarkkuusluokan 0,5 standardin DIN EN 61869-2 mukaisesti. Jännitemittaukseen on integroitu ilmaisimella varustettu sulake, joka suojaa kytkettyjä mittauslaitteita. Virtalähdöissä on liitännät muuntajan oikosulkua ja tähtipistesiltausta varten.

Edut:

• Virta- ja jännitehaaroitin vain 20 mm leveä
  • Tarkkuusluokka 0,5
  • Jälkiasennettujen mittauslaitteiden suojaus turvallisella jännitepiirillä
  • Muuntajan oikosulkua ja tähtipistesiltausta varten ei tarvita lisäriviliittimiä
  • Helppo asennus pistoliittämällä siltapaikkaan